یک کران روی مرتبه گروهی که دارای درجه ی کاراکتری بزرگی است

پایان نامه
چکیده

فرض کنید ‎$ d $‎ درجه ی یک کاراکتر تحویل ناپذیر از گروه متناهی ‎$ g $‎ باشد، می دانیم که ‎$ d mid vert g vert $‎ و همچنین ‎$ d^{2} leq vert g vert $‎. به ازای ‎$ e eq o $‎، داریم: ‎$ vert g vert = d (d‎ + ‎e) $‎. واضح است که اگر ‎$ e = o $‎‏‏‏‏، ‎$ g $‎ گروه بدیهی خواهد بود به طور مشابه به ازای ‎$ e = 1 $‎ که کلاسبندی توسط بئرکویش‎ در قضیه ‎$ 7 $‎ از ‎$ [1] $‎ کامل شده بود نشان داد که ‎$ e = 1 $‎ است، اگر و فقط اگر ‎$ vert g vert = 2 $‎ یا ‎$ g $‎ یک گروه فروبینیوس‎ $ 2 $-‎گانه متعدی باشد. حالت ‎$ e = 2 $‎ در دو مرجع ‎$ [1] $‎ و ‎$ [30] $‎ منتشر شده و همینطور برای حالت ‎$ e = 3 $‎ کلاسبندی توسط اسنایدر‎‎ در ‎$ [30] $‎ کامل شده است. برای هر دو حالت ‎$ e = 2 $‎ و ‎$ e = 3 $‎ فقط تعداد متناهی از گروهها با این مقادیر ‎$ e $‎ وجود دارد. برای حالت ‎$ e = 1 $‎ در حقیقت خلاف قاعده ای به عنوان کران بالا روی ‎$ vert g vert $‎ وجود ندارد. روش اول از اثبات اسنایدر در ‎$ [30] $‎ برای ‎$ e geq 2 $‎ یک کران بالا روی ‎$ vert g vert $‎ شامل ‎$ e $‎ می باشد. آیزاکس بعداً در ‎$ [14] $‎ اثبات کرد که یک کران چندجمله ای برای مرتبه ای از ‎$ g $‎ با ‎$ be^{6} $‎ وجود دارد که ‎$ b $‎ یک عدد ثابت است. آیزاکس برای رسیدن به کران روی ‎$ vert g vert $‎ در حالتی که ‎$ g $‎ یک زیرگروه نرمال مینیمال غیرآبلی منحصربفرد دارد، در ‎$ [21] $‎ از نتایج لارسن‎،‎ مل‎ و تیپ‎استفاده کرد که به کلاسبندی گروههای ساده وابسته است. با بدست آوردن یک کران از ‎$ e^{6}‎ - ‎e^{4} $‎ به عدد ثابت و نامعلوم ‎$ b $‎ دست می یابیم. این عمل را بدون وابستگی به کلاسبندی با نمایش دادن ‎$ dgeq e^{2} $‎ انجام می دهیم، پس ‎$ g $‎ یک زیرگروه نرمال مینیمال منحصربفرد دارد که آبلی است. در مجموع می بینیم که در بسیاری از موارد بدست آوردن کران از ‎$ e^{4}‎ + ‎e^{3} $‎ ممکن است و شرایط کافی برای تضمین یک کران از ‎$ e^{4}‎ - ‎e^{3} $‎ را توضیح می دهیم.

منابع مشابه

بررسی آپاتیت های فسفوکلسیک که در آنها اکسیژن دارای درجه های اکسیداسیون مختلف است

در این بررسی نشان می دهیم که اکسیژن در تونل شبکه بعضی از آپاتیت های فسفوکلسیک دارای درجه های اکسیداسیون مختلف O,I,II می باشد این نوع آپاتیت ها از هیدرولیز فسفات تری کلسیک ? در محلولهای آبی آب اکسیژنه بدست می آیند .

متن کامل

تابعی که روی هر بازه پوشا است

در این مقاله، یکتابع حقیقی ارائه می کنیم که وقتی به هر بازه باز ناتهی محدود می شود، پوشا است.

متن کامل

یک کران برای مرتبه ی گروه با داشتن درجه ی کاراکتر تحویل ناپذیر بزرگ

فرض کنیم g گروه متناهی و d درجه کاراکتر تحویل ناپذیر باشد. می دانیم که d مرتبه g را عاد می کند و مرتبه g بزرگتر مساوی توان دو d خواهد بود ثابت می کنیم مرتبه g کوچکتر مساوی e بتوان6 منهای e بتوان4

15 صفحه اول

کامل الصّناعه الطبیّه؛ کتاب پزشکی بزرگی که تا حدودی ناشناخته مانده است.

تاریخ طبّ ایرانی اسلامی پزشکان نامور و کتابهای پزشکی ارزشمندی را به جهان دانش عرضه داشته است و به جرأت می‌توان گفت با ترجمه این کتب و استفاده از تجارب ممتدّ این اطبّا بوده که غربیان توانسته‌اند فنّ پزشکی را به جایگاه امروزی آن در جهان برسانند. یکی از این طبیبان بزرگ، «علی بن عبّاس مجوسی» و کتاب ارزشمند او «کاملُ الصِنّاعهِ الطّبیّه» معروف به «کُنّاش مَلِکی» است. این اثر در کنار «قانون» ابن سینا و «حاوی» رازی ...

متن کامل

بررسی آپاتیت های فسفوکلسیک که در آنها اکسیژن دارای درجه های اکسیداسیون مختلف است

در این بررسی نشان می دهیم که اکسیژن در تونل شبکه بعضی از آپاتیت های فسفوکلسیک دارای درجه های اکسیداسیون مختلف o,i,ii می باشد این نوع آپاتیت ها از هیدرولیز فسفات تری کلسیک ? در محلولهای آبی آب اکسیژنه بدست می آیند .

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023